Μπορεί να τύχει αρκετές φορές ενώ ακολουθείτε πιστά ένα πρόγραμμα διατροφής απώλεια βάρους, μία βραδινή έξοδός σας να "κολλήσει" τη ζυγαριά την επόμενη ημέρα ή ακόμα και να σας δείξει περισσότερο από την προηγούμενη μέτρησή σας.

Αρχικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάτε η κατανάλωση αλκοόλ από μόνη της είναι ικανή να σας "φορτώσει" με αρκετές επιπλέον θερμίδες. Σκεφτείτε ότι πέντε ποτήρια κρασί αποδίδουν περίπου 500 θερμίδες, όσες δηλαδή θα παίρνατε αν καταναλώνατε ένα ολόκληρο σουβλάκι. Επίσης το αλκοόλ όταν καταναλώνεται, χρησιμοποιείται από τον οργανισμό σε προτεραιότητα εις βάρος των υπολοίπων θρεπτικών συστατικών, με αποτέλεσμα οι θερμίδες που προέρχονται από την κατανάλωση τροφίμων να μην μπορούν εκείνη τη στιγμή να αξιοποιηθούν και να αποθηκεύονται σαν λίπος στον οργανισμό. Σκεφτείτε επιπλέον ότι συνήθως το αλκοόλ το συνοδεύετε με κάποια αλμυρά σνακ, όπως πατατάκια και αλατισμένους ξηρούς καρπούς ή με κάποιο αλμυρό γεύμα. Τα τρόφιμα αυτά, εκτός από αρκετές θερμίδες (1 μπολάκι πατατάκια ισοδυναμεί με 250-300 θερμίδες) προκαλούν και κατακράτηση υγρών εξαιτίας της υπερβολικής περιεκτικότητάς τους σε αλάτι.

Τέλος, το αλκοόλ απορροφάται γρήγορα, δεν δημιουργεί κορεσμό και αυξάνει το αίσθημα της πείνας. Ως εκ τούτου είστε αρκετά πιο ευάλωτοι στο να καταναλώσετε περισσότερη από τη συνηθισμένη ποσότητα φαγητού.

Στην επόμενη έξοδό σας, λοιπόν, θυμηθείτε να μετριάσετε την ποσότητα του αλκοόλ που καταναλώνετε, ώστε να αποφύγετε τις αρνητικές συνέπειές του.