Αν και πρόκειται για απομακρυσμένο σενάριο, υπάρχει κάποιος που θα μπορούσε να γλυτώσει την Κύπρο από χρεωκοπία. 

Το Bloomberg δίνει τη λύση σε 49 χώρες ανάμεσα στις οποίες και η Κύπρος, σε περίπτωση που πτωχεύσουν.

Ποιος θα μπορούσε να λυτρώσει την Κύπρο σε αυτό το σενάριο;

Ο πλουσιότερος άνθρωπος της Κύπρου, ο John Fredriksen, θα μπορούσε να κρατήσει την κυβέρνησή για 441 ημέρες. Με προβλεπόμενες δαπάνες ύψους 23,6 εκατομμυρίων δολαρίων, ένα μικρό πληθυσμό και συνεπώς μικρότερο κόστος κοινωνικής ασφάλισης και κοινωνικής πρόνοιας, οικονομικά συμφέρουσες φορολογικές πολιτικές και μια οικονομία επικεντρωμένη στον τουρισμό και τις υπηρεσίες, η Κύπρος θα επωφελείτο μακροπρόθεσμα από την περιουσία της Fredriksen ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

bloombergcyprus.PNG


Ποιος είναι ο John Fredriksen

Ο Νορβηγός κάτοχος κυπριακού διαβατηρίου ο Τζον Φρέντρικσεν βρίσκεται στην λίστα Forbes με τους πλουσιότερους ανθρώπους στην Ευρώπη, με περιουσία που φτάνει τα £7.7 δισ.

Ο Δισεκατομμυριούχος εφοπλιστής, θα ήταν ο πλουσιότερος άνθρωπος της Νορβηγίας αν είχε κρατήσει την εθνικότητα του τόπου γέννησής τους, αλλά τώρα είναι πολίτης της Κύπρου και ένας από τους σημαντικότερους βαρόνους του πετρελαίου στον κόσμο.

Ο κροίσος,  παραιτήθηκε από το Νορβηγικό διαβατήριο για να πάρει την κυπριακή υπηκοότητα, λόγω του ελκυστικού φορολογικού πακέτου που προσφέρει η χώρα σε αλλοδαπούς. Σύμφωνα με πληροφορίες εξάλλου παρότι η έδρα των εταιρειών του έχει μεταφερθεί στην Κύπρο ο ίδιος διαμένει στην Βρετανία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Φρέντρικσεν έβγαλε ένα τεράστιο ποσό από τη μεταφορά πετρελαίου κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν-Ιράκ, ενώ έχει στην κατοχή του από τους μεγαλύτερου στόλου τάνκερ παγκοσμίως και θαλάσσιες πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου.

Λίγο καιρό πριν το κούρεμα αποφάσισε να αποσύρει τα εκατομμύρια του από την Τράπεζα Κύπρου όπως αποκάλυψε παλαιότερα η βρετανική εφημερίδα Economy times.

Κάθε πρωί ο 70χρονος επιχειρηματίας οργανώνει τα σχέδιά του όπως τότε που ξεκίνησε. «Εξακολουθώ να εργάζομαι με το ίδιο συναίσθημα όταν πρωτοξεκίνησα»,

Γιος οξυγονοκολλητή, γεννήθηκε στις 10 Μαΐου του 1944 στη Βαλερένγκα, μια φτωχογειτονιά κοντά στο λιμάνι του Οσλο. Λίγο προτού κλείσει τα 16 του χρόνια, το 1960, παράτησε το σχολείο και έπιασε δουλειά σε μια τοπική ναυτιλιακή εταιρεία ως κούριερ. Γράφτηκε σε νυχτερινό σχολείο για να τελειώσει τα μαθήματά του, σύντομα όμως το σταμάτησε και αυτό.

Το 1964 φεύγει από τη Νορβηγία και πηγαίνει σε Σιγκαπούρη και Νέα Υόρκη όπου ανοίγει γραφεία και εργάζεται ως μεσίτης.

Το 1973 αγοράζει το πρώτο του φορτηγό, το «Caricom». Η επένδυση αυτή, όμως, θα αποβεί καταστροφική, καθώς ο κινητήρας του πλοίου χαλάει ανοιχτά της Καραϊβικής. Εκεί χάνει και τα πρώτα 700.000 δολάρια που είχε επενδύσει.

Το στραβοπάτημα αυτό τον οπλίζει με ακόμη μεγαλύτερη επιμονή και, προφανώς, τη γνωστή του τύχη. Η ταχύτατη άνοδός του οφείλεται κατά πολύ στη σύρραξη του Ιράκ με το Ιράν στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Στον γνωστό στη ναυτιλία «πόλεμο των δεξαμενοπλοίων» ο Φρέντρικσεν βγήκε τριπλά κερδισμένος.