Μια λωρίδα 1 χιλιομέτρου, σε έναν επαρχιακό δρόμο της κωμόπολης Tourouvre-au-Perche, 3.500 κατοίκων, στην Νορμανδία, καλύφθηκε με πάνελ φωτοβολταϊκών.

Ειδικά υλικά επιτρέπουν στα πάνελ να αντέχουν σε κυκλοφορία παντός τύπου οχήματος, ακόμη και φορτηγών, ενώ δεν προκαλούν κανένα πρόβλημα στα λάστιχα των αυτοκινήτων.

Τα εγκαίνια έκανε η υπουργός Ενέργειας της Γαλλίας Σεγκολέν Ρουαγιάλ, η οποία θέλει να δημιουργήσει ένα ενεργειακό πρότυπο στη γαλλική περιφέρεια. Πρόκειται για μοναδικό έργο στον κόσμο, εξαιτίας του μεγέθους του, το οποίο ωστόσο δέχεται σκληρή κριτική γιατί η ενεργειακή απόδοση είναι αβέβαιη και το κόστος πολύ υψηλό: στοίχισε 5 δισ. ευρώ στο γαλλικό κράτος. Η ιδέα να τοποθετηθούν φωτοβολταϊκά πάνελ στην άσφαλτο, ώστε να παράγεται ηλεκτρική ενέργεια χωρίς να επιβαρύνονται τα γεωργικά κτήματα ή οι φυσικοί βιότοποι, δεν είναι καινούρια.

Εδώ και δέκα χρόνια δύο Αμερικανοί από το Αϊντάχο, ο Scott και η Julie Brusaw, είχαν ανοίξει το δρόμο ιδρύοντας την εταιρεία Solar Roadways. Από τότε, το παράδειγμά τους αντέγραψαν πολλές χώρες, κυρίως το Βερολίνο ή προάστια του Άμστερνταμ.

Αλλά, ως σήμερα, τα πειράματα είχαν γίνει σε πολύ μικρά κομμάτια δρόμου.

Οι Γάλλοι μεγέθυναν το πρότυπο, με τη βοήθεια της γαλλικής κατασκευαστικής Colas (Ομιλος Bouygues) και το Εθνικό Ινστιτούτο ηλιακής ενέργειας (INES). Μετά από πέντε χρόνια ερευνών ξεκίνησε η υλοποίηση στην Νορμανδία.

Τα φωτοβολταϊκά πάνελ κολλήθηκαν στην άσφαλτο, σε επιφάνεια 2.000 m2.

Σύμφωνα με την εταιρεία Colas, αρκεί μια επιφάνεια 20 τετραγωνικών για να παράσχει ενέργεια σε μια οικογένεια ενώ το 1 χιλιόμετρο πάνελ αποδίδει το αντίστοιχο της κατανάλωσης σε δημόσιο φωτισμό μιας πόλης 5 000 κατοίκων.

«Ο δρόμος των φωτοβολταϊκών υπόσχεται πράσινη ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων εργασίας και καινοτομία», δήλωσε η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, στο ξεκίνημα του έργου, τον περασμένο Οκτώβριο.

Πηγή:tribune.gr