Eνώ τα απλά συστήματα PMS, POS, λογιστικής, αγορών και πληρωμών παραμένουν, αναδύονται νέα, ψηφιακά, τα οποία προσφέρουν μεγάλο εύρος πληροφοριών, από τα προφίλ πελατών και το check in μέχρι ελέγχους αυτοματισμού στα δωμάτια.

Τις τέσσερις κορυφαίες τάσεις εφαρμογών στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις στην τεχνολογία της φιλοξενίας, ανέδειξαν ειδικοί του χώρου στο ετήσιο Συνέδριο και Έκθεση Τεχνολογίας στην Ξενοδοχειακή Βιομηχανία, HITEC 2017, που διεξήχθη στο Τορόντο.

Σύμφωνα με άρθρο του Matthew Stephens στο ehotelier.com, ενώ τα απλά συστήματα PMS, POS, λογιστικής, αγορών και πληρωμών παραμένουν, αναδύονται νέα, ψηφιακά, τα οποία προσφέρουν μεγάλο εύρος πληροφοριών, από τα προφίλ πελατών και το check in μέχρι ελέγχους αυτοματισμού στα δωμάτια, έχοντας στόχο την εξυπηρέτηση των επισκεπτών όταν, όπου και όπως εκείνοι επιλέγουν. 

Οι τάσεις αυτές συλλέχθηκαν από συνεντεύξεις και συζητήσεις με περισσότερους από 20 παρόχους εφαρμογών. 

Δείτε τις:

1η τάση - Συστήματα διαχείρισης πελατών

Οι παραδοσιακές παρασκηνιακές εφαρμογές έρχονται στο προσκήνιο καθώς οι απαιτήσεις στην εξυπηρέτηση πελατών αλλάζουν. Οι πελάτες εάν δε νιώθουν ήδη πιο άνετα με την αυτοεξυπηρέτηση, τουλάχιστον την προσδοκούν. Ετσι, οι παραδοσιακές λειτουργίες που προσφέρει το προσωπικό παρασκηνιακά τώρα μετατίθενται στο προσκήνιο.Τώρα προσφέρεται τσεκ ιν και τσεκ άουτ με self service μέσα από ειδικούς ψηφιακούς σταθμούς αλλά και μέσω εφαρμογών ή browser. Ο επισκέπτης μπορεί να ανανεώσει το προφίλ του, να δει το λογαριασμό του, να παραγγείλει υπηρεσίες, να στείλει μήνυμα στο ξενοδοχείο και να ορίσει την κατάσταση καθαριότητας στο δωμάτιο. Μπορεί να στείλει μήνυμα από τη συσκευή του στην υποδοχή, στην εικονική υποδοχή, στις υπηρεσίες καθαριότητας, στις κρατήσεις και οποιοδήποτε τμήμα του ξενοδοχείου.

Οφέλη για τον πελάτη:

-Eλευθερία επιλογής για self-service

Οφέλη για τον ξενοδόχο:

-To self-service μπορεί να αποφορτίσει τον όγκο εργασίας στις περιόδους μεγάλης κίνησης.

2η Τάση - Το cloud

To cloud προσφέρει σημαντικά οφέλη στον ξενοδόχο. Οι εξωτερικές ή φιλοξενούμενη τεχνολογία, ή αλλιώς XaaS (X ως υπηρεσία) εξελίχθηκε από τις πρώτες ημέρες των backup και σήμερα τα μοντέλα αυτά αποκαλούνται ως cloud.Εν τω μεταξύ, οι φιλοξενούμενες εφαρμογές SaaS (λογισμικό ως υπηρεσία) χρησιμοποιούνται εικονικά στις περισσότερες βιομηχανίες.Σήμερα, έχουμε φθάσει στο σημείο οι SaaS να μην είναι απλώς μια εφικτή επιλογή αλλά να προσφέρει σημαντικά οφέλη στον ξενοδόχο, τόσο σε πολυεθνικό επίπεδο όσο και σε μικρούς ανεξάρτητους επαγγελματίες. Το πρώτο πλεονέκτημα είναι ότι επιτρέπει στον ξενοδόχο να δίνει έμφαση στα δυνατά του σημεία (στη διαχείριση του ξενοδοχείου, όχι στη διαχείριση της τεχνολογίας). Συμβάλλει στην πρόβλεψη του κόστους IT και προσφέρει ελευθερία για εστίαση στις βασικές επιχειρήσεις στην εξυπηρέτηση των πελατών. Ο πάροχος SaaS θα αναλάβει όχι απλώς τις υποδομές και την εφαρμογή αλλά και τις αναβαθμίσεις, τη συντήρηση, την υποστήριξη, τη ρύθμιση και την ενσωμάτωση σε τρίτες εφαρμογές. Το Cloud μπορεί να εφαρμοσθεί εικονικά σε όλες τις παρασκηνιακές εφαρμογές. 

Τα οφέλη για τον ξενοδόχο είναι:

  • Kαλύτερη σταθερότητα, αξιοπιστία, συντήρηση και υποστήριξη
  • Mειωμένος χρόνος για νέες λειτουργίες
  • Mεγαλύτερη πρόσβαση στις πληροφορίες ξενοδοχείου και ομίλου

Γενικά οφέλη:

  • Μειωμένο κόστος IT

3η τάση - Ενσωμάτωση

H προδοκία σήμερα είναι ότι όλες οι εφαρμογές είναι ενσωματωμένες με όλες τις υπόλοιπες, ιδιαίτερα εκείνες που βρίσκονται στο cloud. Αυτό επιτρέπει στον ξενοδόχο να επιλέξει το καταλληλότερο σύστημα λογιστικής, την καλύτερη πλατφόρμα διαχείρισης εσόδων και μηνυμάτων και να αλλάζει εφαρμογές όποτε το επιθυμεί. 

Οφέλη για τον ξενοδόχο:

Ο ξενοδόχος μπορεί να επιλέξει την καλύτερη εφαρμογή που ταιριάζει στις απαιτήσεις της επιχείρησής του, και όχι μία λύση που ταιριάζει σε όλους-Καλύτερος ανταγωνισμός μεταξύ παρόχων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες.

Οφέλη για τον επισκέπτη:

  • Kαλύτερες εφαρμογές που παρέχουν καλύτερη λειτουργικότητα στον πελάτη-βελτιωμένες εφαρμογές που επιτρέπουν στον ξενοδόχο να παρέχει βελτιωμένες διαδικασίες και επίπεδο υπηρεσιών

Γενικά οφέλη:

  • O αυξανόμενος ανταγωνισμός οδηγεί σε μειωμένες τιμές

4η τάση - Βελτίωση της χρήσης

Ένα σημαντικό ποσοστό του κόστους αντικατάστασης συστημάτων αφορούσε κάποτε την εκπαίδευση. Τώρα, η έμφαση στον σχεδιασμό χρήσης και η προσδοκία των χρηστών να μπορούν να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε εφαρμογή τείνει να προσφέρει οφέλη εξοικονόμησης κόστους. Οι εφαρμογές αναπτύσσονται με σκοπό να δίνουν τη δυνατότητα στο επαγγελματικό προσωπικό να είναι αποτελεσματικό στη χρήση τους με ελάχιστη εκπαίδευση.

Οφέλη για τον ξενοδόχο:

  • Mειωμένος χρόνος εκπαίδευσης και πλήρους κατάρτισης
  • Mειωμένο κόστος εκπαίδευσης

ΠΗΓΗ: protothema.gr