Επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Χαμπιαούρη, με την οποία ζητά ξεκάθαρες απαντήσεις και διευκρινίσεις στα πολύ κρίσιμα ζητήματα που εκκρεμούν και άπτονται της ασφάλειας των παιδιών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία, απέστειλε η ΠΟΕΔ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΟΕΔ, στην επιστολή της η Οργάνωση αναφέρει ότι θεωρεί επιβεβλημένο, τις αμέσως επόμενες μέρες, το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα, 21 Μαΐου 2018, το Υπουργείο Παιδείας να δώσει ξεκάθαρες γραπτές απαντήσεις μέσω εγκυκλίου προς τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων σε κρίσιμα ερωτήματα για την ασφάλεια των παιδιών και των εκπαιδευτικών.
 
Η ΠΟΕΔ σημειώνει ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει άμεσα να πραγματοποιήσει λεπτομερείς ελέγχους βάσει όλων των προδιαγραφών που διέπουν τη λειτουργία σχολείων (περιφράξεις, ύψος παραθύρων, είδος γυαλιών στα παράθυρα ύψος καγκέλων, κλιμακοστάσια, σκαλιά, σημάνσεις και πολλά άλλα) και να δώσει πιστοποιητικά καταλληλότητας σε όλα τα σχολεία, προβαίνοντας ταυτόχρονα στις σχετικές βελτιώσεις εκεί και όπου χρειάζονται.
 
«Τα γήπεδα αθλοπαιδιών με τα υφιστάμενα υποστρώματα (πρέμιξ, χώμα, χαλίκια), τις ακάλυπτες μεταλλικές δοκούς για την καλαθόσφαιρα, το ποδόσφαιρο, τη χειροσφαίριση κ.λπ. είναι κατάλληλα για τη διεξαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αλλά και γενικότερα για να παίζουν τα παιδιά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων; Πληρούν τις προδιαγραφές του ΥΠΠ; Ποιες είναι αυτές οι προδιαγραφές, συμβαδίζουν με τις ευρωπαϊκές;», διερωτάται η Οργάνωση και ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να αποστείλει στα σχολεία, ανάλογα με το τι διαθέτουν, σχετικές οδηγίες ή πιστοποιητικά καταλληλόλητας ή μη σε καθένα από αυτά.
«Σε ποιες περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί τηρώντας τη συγκεκριμένη διαδικασία που, μέχρι σήμερα προβλέπεται, θα καλούν το ασθενοφόρο για τις περιπτώσεις τραυματισμού των παιδιών; Ισχύει η δική σας προφορική οδηγία που δημόσια δόθηκε για κλήση του ασθενοφόρου σε όλες ανεξαίρετα τις περιπτώσεις;», διερωτάται.
 
Διερωτάται, επίσης, ποιος αποφασίζει σε μια σχολική μονάδα για τις περιπτώσεις τραυματισμού παιδιών ως προς τη διαδικασία εκτίμησης της σοβαρότητας και διαχείρισης του περιστατικού, ποια είναι ή θα είναι η κατάρτιση του ατόμου αυτού σε τέτοια θέματα, τι θα γίνεται στις περιπτώσεις που για κάποιους λόγους απουσιάζει από το σχολείο, τι γίνεται στις περιπτώσεις μονοθέσιων νηπιαγωγείων;
 
«Εισηγούμαστε την πρόσληψη νοσηλευτικού προσωπικού σε όλες τις σχολικές μονάδες», σημειώνει.
 
 Όσον αφορά τις σχολικές αίθουσες, η ΠΟΕΔ διερωτάται πόσα τετραγωνικά μέτρα προβλέπεται να υπάρχουν για κάθε παιδί και με ποια φόρμουλα υπολογίζονται συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου της τάξης, θρανίων, πάγκων, Η/Υ, κ.λπ.);
 
«Ο αριθμός των παιδιών που τοποθετούνται σε μια τάξη (με ανώτατο όριο τα 25 παιδιά) γίνεται σύμφωνα και με το τι προβλέπεται για τα τετραγωνικά μέτρα των αιθουσών στις σχολικές μονάδες; Στις περιπτώσεις λυόμενων αιθουσών υπάρχει νομική κάλυψη σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές; Ζητούμε από το ΥΠΠ για κάθε περίπτωση να εκδίδει ανάλογη εγκύκλιο με οδηγίες, διαβεβαιώσεις για τη χρήση της. Στις έκτακτες περιπτώσεις που το ΥΠΠ έχει εγκρίνει 26ο ή ακόμη και 27ο παιδί για φοίτηση σε ένα τμήμα έχει λάβει ή λαμβάνει υπόψη του τις προδιαγραφές για τα τετραγωνικά μέτρα ανά μαθητή/τρια;», σημειώνει.
 
Σχετικά με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, η Οργάνωση διερωτάται υπάρχει καθορισμένη απόσταση που θα πρέπει να έχει ο εκπαιδευτικός από τα παιδιά κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων;
 
«Αν υπάρχει, ποια είναι αυτή; Υπάρχει καθορισμένος αριθμός παιδιών ανά ομάδα που θα πρέπει να λαμβάνουν μέρος στα διάφορα ομαδικά παιχνίδια; Οι αθλοπαιδιές επιτρέπονται μόνον όταν προβλέπεται συγκεκριμένα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος για την κάθε τάξη; Το κάθε μάθημα περιλαμβάνει αυστηρά τις δραστηριότητες που προγραμματίζονται στον Εβδομαδιαίο/Δεκαπενθήμερο Προγραμματισμό του εκπαιδευτικού και δεν μπορούν να διαφοροποιηθούν ανάλογα με τις ανάγκες μιας σχολικής μονάδας; Παρακαλούμε όπως το όλο ζήτημα του μαθήματος Φυσικής Αγωγής τύχει άμεσα μελέτης έτσι ώστε να δοθούν εκεί όπου κρίνεται απαραίτητο συγκεκριμένες οδηγίες», προσθέτει.
 
Η ΠΟΕΔ διερωτάται, επίσης, με ποιο τρόπο διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών για δραστηριότητες που γίνονται εκτός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας του σχολείου (σχολικές εκδηλώσεις, παρελάσεις, εκδρομές, επισκέψεις κλπ), θα πρέπει να συνεχίσουν να γίνονται;, ενώ σε ότι αφορά τα Προαιρετικά Ολοήμερα Σχολεία, διερωτάται ποιος φέρει την νομική ευθύνη στην περίπτωση συμβάντων που άπτονται θεμάτων ασφάλειας και υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών;
 
«Όλα τα πιο πάνω θέματα που θέτει η ΠΟΕΔ καθώς και πολλά αλλά που δεν είναι δυνατόν να καταγραφούν στην συγκεκριμένη επιστολή, είναι εξαιρετικά κρίσιμα και αναμένουμε τόσο εμείς όσο και ολόκληρη η κοινωνία με αγωνία, τις απαντήσεις και απαραίτητες διευκρινίσεις από το ΥΠΠ και άλλους αρμόδιους φορείς», καταλήγει η Οργάνωση, στην ανακοίνωση της.