Περίπου 8.000 ευρώ θα κοστίζει όταν και εφόσον περάσει στη γραμμή παραγωγής το αστικών διαστάσεων και προδιαγραφών ηλεκτροκίνητο τετράτροχο που εξέλιξε η XEV.

Με έδρα το Honk Kong, η XEV δημιούργησε ένα αποκλειστικά διθέσιο αυτοκίνητο, το οποίο είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου με τη χρήση ενός τρισδιάστατου εκτυπωτή.

Για τον σκοπό αυτό επιστρατεύθηκε η κινεζική εταιρεία “Polymaker” η οποία εξειδικεύεται στις τρισδιάστατες εκτυπώσεις.

xevaftokinito2.jpg

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της κινεζικής εταιρείας, το LSEV θα αποτελέσει το πρώτο αυτοκίνητο που θα περάσει στην ευρεία παραγωγή και επί της ουσίας θα είναι κατασκευασμένο με τη μέθοδο της τρισδιάστατης εκτύπωσης.

Για την ακρίβεια, μόνο το πλαίσιο και τα καθίσματα θα προέρχεται από μια συμβατική γραμμή παραγωγής και όχι από τρισδιάστατο εκτυπωτή, ενώ χάρη στην ευρηματική αρχιτεκτονική του χρειάζονται μόλις 57 επιμέρους τμήματα αλλά και τρεις ημέρες για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του.

xevaftokinito3.jpg

Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, η αυτονομία που εξασφαλίζει μια πλήρης φόρτιση θα αγγίζει τα 150 χιλιόμετρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα κίνησης που θα αναπτύσσει δεν θα υπερβαίνει τα 70 χλμ./ώρα.

Αν και η εμπορική του διάθεση πρόκειται να ξεκινήσει σε περίπου έναν χρόνο και η τιμή του φτάνει περίπου τα 8.200 ευρώ, το LSEV έχει ήδη τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 7.000 προπαραγγελίες.


Νέο θανατηφόρο με όχημα Tesla

Το ένα χτύπημα μετά το άλλο δέχεται η αγορά των αυτόνομων οχημάτων. Μετά το τραγικό περιστατικό με αυτόκινητο της Uber που παρέσυρε ποδηλάτη, η Tesla που ήδη "παραπαίει" τον τελευταίο καιρό, αντιμετωπίζει ένα νέο "πονοκέφαλο".

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, σχεδόν μια εβδομάδα μετά από το θανατηφόρο τροχαίο το οποίο αφορούσε δικό της όχημα, συγκεκριμένα το Tesla Model X, έχοντας εξετάσει τα ηλεκτρονικά δεδομένα του οχήματος, επιβεβαίωσε πως το αυτοκίνητο βρισκόταν σε λειτουργία Autopilot, δηλαδή αυτόνομης λειτουργίας.

teslarrr.jpg

Ωστόσο η εταιρεία "υπερασπίζεται" το λογισμικό της Autopilot, υποστηρίζοντας πως από τα δεδομένα προκύπτει ότι ο οδηγός είχε τα χέρια του στο τιμόνι (όπως άλλωστε επιβάλλεται), και πως το σύστημα έστελνε ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις στον οδηγό τουλάχιστον πέντε δευτερόλεπτα ή 150 μέτρα πριν τη σύγκρουση.

Υπενθυμίζεται πως στο δυστύχημα όπου συνέβη στον αυτοκινητόδρομο 101 της Καλιφόρνια, έχασε τη ζωή του ένας 38χρονος υπάλληλος της Apple και πατέρας δύο παιδιών, ονόματι Walter Wong, ο οποίος σκοτώθηκε μετά από σφοδρή σύγκρουση του αυτόνομου Model X, ενώ ο ίδιος βρισκόταν στη θέση του οδηγού.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου βρισκόταν στον αυτοκινητόδρομο 101 στην Καλιφόρνια όταν χτύπησε με δύναμη πάνω σε ένα τσιμεντένιο διαχωριστικό. Η σύγκρουση ήταν ιδιαίτερα σφοδρή με το εμπρός μέρος να διαλύεται τελείως και το Tesla να παίρνει φωτιά, την ίδια στιγμή που δύο ακόμα αυτοκίνητα που ακολουθούσαν έπεσαν επάνω του. Ο Huang ανασύρθηκε νεκρός από το σημείο του δυστυχήματος, ενώ οι άνθρωποι της Tesla μίλησαν για χαλασμένο αποσβεστήρα πάνω στο διαχωριστικό από προηγούμενο ατύχημα και για μια ιδιαίτερα σφοδρή σύγκρουση, σε τέτοιο βαθμό που δεν είχαν ξαναδεί σε Model X.

Ειδικότερα όσον αφορά τις δηλώσεις της Tesla, οι οποίες έγιναν υπό το βάρος των καταγγελιών ότι το θύμα είχε συχνά παραπονεθεί για την κακή λειτουργία του συστήματος, γίνεται ξεκάθαρο ότι το Autopilot ήταν σε λειτουργία, με το adaptive cruise control να είναι ρυθμισμένο στην μικρότερη απόσταση από το εμπρός αυτοκίνητο. Στα δευτερόλεπτα που οδήγησαν στην σύγκρουση υπήρχαν οι απαραίτητες οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, που ζητούν από τον οδηγό να βάλει τα χέρια στο τιμόνι και να πάρει τον έλεγχο. Σύμφωνα με την Tesla ο οδηγός είχε περίπου 5 δευτερόλεπτα ή 150 μέτρα για να προλάβει την σύγκρουση με το τσιμεντένιο διαχωριστικό, αλλά όπως δείχνει ο υπολογιστής του αυτοκινήτου, κάτι τέτοιο δεν έγινε.

Η Tesla βεβαίως δεν απαντά γιατί το Autopilot απέτυχε να αναγνωρίσει το τσιμεντένιο διαχωριστικό και να το αποφύγει. Το περιστατικό ερευνάται από την NHTSA και το NTSB. Αυτό είναι το δεύτερο θανατηφόρο δυστύχημα με το Autopilot της Tesla μετά από ένα που έγινε στα μέσα του 2016. Τότε οι αρχές είχαν υποστηρίξει ότι η Tesla θα έπρεπε να είχε προχωρήσει σε περισσότερη εξέλιξη του συστήματος ώστε να αποφεύγονται τα προβλήματα κακής λειτουργίας.

Η Tesla πάντως παραδέχεται ότι το Autopilot δεν είναι τέλειο, αλλά υποστήριξε ότι κάνει την οδήγηση πιο ασφαλή. Δεν είναι ένα σύστημα που καταργεί όλα τα ατυχήματα, όμως τα κάνει λιγότερο πιθανά να συμβούν. Το σίγουρο είναι ότι τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους για να είναι εντελώς ασφαλή.

Μετά το περιστατικό με το Volvo XC 90 της Uber, είναι προφανές ότι τα δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται συστήματα αυτόνομης οδήγησης συγκεντρώνουν πλέον πολύ περισσότερο τα φώτα της δημοσιότητας.

Σημειώνεται ότι αυτήν την ώρα η μετοχή της Tesla βουτάει σχεδόν 5%, έχοντας υποχωρήσει σχεδόν 30% μέσα σε μια εβδομάδα.

Πηγή: in.gr / protothema.gr