H Ευρώπη και οι βασικές αγορές της -Γερμανία, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία- έχουν να επιδείξουν μεγάλο αριθμό πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Αν θέλει να αναζητήσει κανείς τους λόγους για τη δημοτικότητά τους θα πρέπει να λάβει υπόψη του την οικονομία σε καύσιμο που προσφέρουν, ειδικά στα πιο μεγάλα μοντέλα, αλλά και τις περιορισμένες εκπομπές CO2 τους, που μειώνουν το μέσο όρο των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι ολοένα πιο αυστηρές προδιαγραφές έχουν εντείνει τις προσπάθειες των Ευρωπαίων κατασκευαστών, οι οποίοι δέχονται συνεχώς κατηγορίες, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, για την παραποίηση στοιχείων και δεδομένων, για χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Έτσι όλο και πιο πολλοί, αλλά και πολύ, «ανακαλύπτουν» το φυσικό αέριο, ενώ έχουν εξαγγείλει μια μεγάλη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση το πρώτο στάδιο κορύφωσης της οποίας προσδιορίζεται για το 2025. Με τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να προγραμματίζουν μέχρι τότε για κάθε μοντέλο της γκάμας του και μια υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Φυσικά για να έχει όλος αυτός ο προγραμματισμός και ουσιαστικό αντίκρισμα θα πρέπει να έχουν δημιουργηθεί και οι κατάλληλες υποδομές, οι οποίες θα εξασφαλίζουν την εύκολη και ταυτόχρονα γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι το δίκτυο Ionity, που έχει ιδρυτικά μέλη τον όμιλο της BMW, την Daimler AG στην οποία ανήκει η Mercedes, τη Ford Motor Company και τον όμιλο Volkswagen Group και στην πλήρη ανάπτυξή του το 2020 θα διαθέτει 400 σταθμούς φόρτισης, Η έναρξη της λειτουργίας του θα γίνει πριν περάσει το 2017 με 20 δημόσιους σταθμούς φόρτισης σε κομβικά σημεία μεγάλων δρόμων στην Γερμανία, τη Νορβηγία και την Αυστρία και σε μια απόσταση μεταξύ τους 120 χιλιομέτρων. Το 2018 θα προστεθούν ακόμη 100 σημεία, με ισχύ φόρτισης το καθένα έως 310 kW προκειμένου και η φόρτιση να διαρκεί όσο το δυνατόν λιγότερο -υπολογίστε πάντως τουλάχιστον μισή ώρα- και να καλύπτονται μελλοντικές ανάγκες.

Όσο για τις τελευταίες είναι βέβαιο πως θα χρειαστούν και άλλες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος. Πανευρωπαϊκά και παγκόσμια, ενώ στη χώρα μας είναι γεγονός πως βρισκόμαστε ήδη πίσω σε όλους τους τομείς. Από την παροχή κινήτρων μέχρι τη δημιουργία, έστω και δειλά δειλά, κάποιων υποδομών.

Πηγή: cnn.gr