Ένας από τους βασικότερους τομείς που κοιτάει κάποιος σε ένα αυτοκίνητο είναι το ντιζάιν, αφού δύσκολα θα αγοράσεις κάτι που δεν σου αρέσει εμφανισιακά, όσο καλό κι αν είναι. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα πως όταν ένα μοντέλο είναι, κατά γενική ομολογία, άσχημο, θα είναι και αποτυχημένο εμπορικά, όμως σίγουρα θα επηρεάσει την πορεία του που θα ήταν καλύτερη, με μια περισσότερο εύπεπτη εμφάνιση.

Καθίσαμε και σκεφτήκαμε μερικά από τα πιο... ιδιαίτερα σχήματα που έχει να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία και σας τα παρουσιάζουμε. Ψάξαμε σε όλες τις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των supercars περιορισμένης παραγωγής, ενώ προσπαθήσαμε να επικεντρωθούμε στις «δημιουργίες» που κυκλοφόρησαν αρκετά στην Ευρώπη. Διαβάστε τη λίστα με... δική σας ευθύνη και υπενθυμίστε μας όσα ξεχνάμε!

Lamborghini Venenolamborghiniveneno.jpg

Μπορεί από πολλούς να θεωρηθεί ιεροσυλία, όμως η Veneno δεν είναι ο,τι ομορφότερο μας έχει παρουσιάσει η Lamborghini. Το πολύ επιθετικό αμάξωμα, σε συνδυασμό με τα αναρίθμητα φουσκώματα και τις εισαγωγές αέρα συνθέτουν ένα αποτέλεσμα διαφορετικό από τις δυναμικές, καθαρές γραμμές που έχουμε συνηθίσει από τη μάρκα. Όλα τα παραπάνω δεν αναιρούν το γεγονός ότι θα είναι ένα εξαιρετικό hypercar, με υψηλότατες τιμές μεταπώλησης και συλλεκτική αξία.

SsangYong Rodius

ssangyongrodius.jpg

Το Rodius παρουσιάστηκε από τη SsangYong το 2004 και ήταν ένα υβρίδιο SUV-πολυμορφικού, με μεγάλες διαστάσεις. Το πιο χαρακτηριστικό του γνώρισμα όμως, ήταν η αισθητική, ειδικά του πίσω μέρους. Δεν απέσπασε και τις καλύτερες κριτικές για το ντιζάιν του, παρόλο που ήταν ένα αξιόλογο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη από τη Mercedes-Benz.

Bugatti Veyronbugattiveyron.jpg

Η Veyron έγραψε ιστορία στις σελίδες της αυτοκίνησης και κατέρριψε πολλά ρεκόρ, αδιανόητα για την εποχή της, δώδεκα χρόνια πριν. Όμως, για να μπορεί το «θηρίο» των 1.001 ίππων να είναι ασφαλές και λειτουργικό, η εξωτερική εμφάνιση δεν ήταν το δυνατό της σημείο και η Bugatti έφτιαξε ένα αμφιλεγόμενο σύνολο, σε αντίθεση με πολλούς άλλους τομείς που διακρινόταν. Τουλάχιστον αποζημιώνει με την απόδοσή της!

Toyota Yaris Verso

toyotayarisverso.jpg

Η Toyota σκέφτηκε να δώσει στους αγοραστές της μια πρακτικότερη εκδοχή του ήδη πρακτικού Yaris, όμως για πολλούς, «κόπηκε» λόγω εμφάνισης. Είχε το χαρακτηριστικό για MPV σχήμα, όμως η γενικότερη φιλοσοφία του σχεδίου δεν του επέτρεψε να γνωρίσει ούτε στο ελάχιστο την επιτυχία του «απλού» Yaris πρώτης γενιάς. Αποδείχθηκε τουλάχιστον αντίστοιχα αξιόπιστο!

Ford Scorpio

fordscorpio.jpg

Πολλοί πιστεύουν ότι είναι το ασχημότερο Ford που κατασκευάστηκε ποτέ. Η δεύτερη γενιά του Scorpio, ήταν άμεσα αναγνωρίσιμο από την ιδιαίτερη αισθητική που χαρακτήριζε το εμπρός μέρος του. Τα φανάρια σε συνδυασμό με τη μάσκα έφτιαχναν ένα περίεργο σύνολο, που είχε συζητηθεί από την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε, το 1994. Παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1998.

Chrysler PT Cruiserchryslerptcruiser.jpg

Ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα μοντέλα στη λίστα μας. Άλλοι το λάτρεψαν, άλλοι το μίσησαν λόγω του ξεχωριστού του στυλ, όμως η κάμπριο εκδοχή του έχει συγκεντρώσει τα περισσότερα αρνητικά σχόλια. Πάντως, είναι ένα από τα «ασχημόπαπα» που κατάφεραν να πουλήσουν σε ικανοποιητικό βαθμό, κάτι που ισχύει και για την πορεία του στη χώρα μας.

Pontiac Aztecpontiacaztec.jpg

Η καριέρα του Pontiac Aztec έγινε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όμως η... ασχήμια του έγινε παγκοσμίου φήμης και φυσικά έφτασε μέχρι την Ευρώπη. Όσο κι αν το κοιτάμε, δεν μπορούμε να βρούμε μια οπτική γωνία που να σε προσελκύει σχεδιαστικά και είναι ίσως το πιο τρανταχτό παράδειγμα, όταν η συζήτηση έρχεται στα άσχημα αυτοκίνητα. Αν υπάρχουν κάποιοι που το θεωρούν ελκυστικό, είναι σίγουρα ελάχιστοι!

Fiat Multipla

fiatmultipla.jpg

Ο «πρόεδρος» των άσχημων αυτοκινήτων δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα. Ίσως τελικά, να υπάρχουν και ασχημότερα, όμως έχει επικρατήσει αυτός ο χαρακτηρισμός για το πολυμορφικό της Fiat. Σίγουρα ο δεύτερος όγκος που «ξεφυτρώνει» από το ύψος του καπό και πάνω το κάνει να δείχνει πολύ περίεργο στο μάτι αλλά τουλάχιστον σκεφτείτε ότι όντως ήταν πολύ πρακτικό και χάρη στο μεγάλο πλάτος του, είχε έξι θέσεις, με τον έκτο να κάθεται ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό.

Πηγή: gazzetta.gr